Produktiviti Archives - BRC.my

Hidup jahanam dengan tabiat buruk? Ini ayat jampi untuk ubah!

Pernah tak kita rasa hidup kita boleh jahanam disebabkan tabiat buruk yang kita ada?

Tabiat buruk ni contoh macam:
❌ Melayan Facebook berjam-jam
❌ Suka bertangguh kerja
❌ Tengok TV (atau Youtube) berjam-jam

Masa boleh habis gitu je.

Takda hasil pun. Masa terbuang. Kerja tertangguh. Tidur dalam keadaan stress dan rasa ‘kosong’.

“Apa aku buat sebenarnya ni dalam hidup?”

Read moreHidup jahanam dengan tabiat buruk? Ini ayat jampi untuk ubah!

Sibuk & tiada masa urus rumah? Gunakan 3 cara ini!

Artikel oleh: Sharifah Fuzainy

Buat bisnes dari rumah adalah satu pekerjaan yang hanya kita buat di dalam rumah. Banyak orang ingat bila kerja dari rumah lebih senang.

Ayat yang selalu saya dengar, “Bestla kau sekarang dapat jaga anak sendiri, duit pun masuk. Tak payah susah-susah nak bangun pagi pergi kerja.”

Sebenarnya, apabila bekerja di rumah kita patut lebih disiplin sebab cabaran dia lagi besar.

Kita dalam dilema: Nak buat bisnes tapi nak uruskan rumah juga. Jadi bagaimana?

Read moreSibuk & tiada masa urus rumah? Gunakan 3 cara ini!