Harga Archives - BRC.my

Ini silap yang anda buat dalam menetapkan harga jualan

Nak jual mahal, TAKUT!

Jual murah pula, untung ciput, kadang tak untung langsung!

Ini masalah biasa kita dengar betul tak?

Dalam artikel ni, kita tengok dulu apa kesilapan yang kita buat dalam menetapkan harga jualan.

Kalau ada benda tak faham atau macam TAK BOLEH TERIMA, ambil masa untuk hadam. Biasalah, bukan senang nak senang. Kita dah terbiasa cara biasa.

Kita kena BUKA MATA untuk tengok dari sudut pandang yang baru supaya kita boleh berkembang dan keluar dari tempurung kita.

 

Read moreIni silap yang anda buat dalam menetapkan harga jualan

Tip untuk buang rasa takut pesaing jual lagi murah

OK.

Mesti ramai yang dah tahu, dalam semesta BRC, buang harga memang satu dosa besar.

“Tapi, macam mana tak nak buang harga? Saya takut la semua pesaing saya jual murah!” 😱😱😱

Haaaaaa…

Memula tarik nafas panjang dulu.

Bawak bertenang.

Pos ini panjang tau.

Sambil kita bercerita pasal buang harga jual murah ini, sambil saya nak ajar cara memahami kekusutan dalam kepala sendiri.

BONUS ni!

Suka tak, suka tak?

Read moreTip untuk buang rasa takut pesaing jual lagi murah

Cara jawab prospek komplen mahal dan minta harga murah

“Prospek saya selalu komplen harga mahal dan minta diskaun. Diorang bandingkan dengan harga orang lain.” 

Tuan AA, salah seorang audiens No Monday Blues tanya soalan ini.

“Ok,” saya mulakan jawapan, “Tuan cakap begini pada prospek tu… Bla bla bla bla bla…”

Tuan AA tekun mendengar apa yang saya sampaikan. Dengan mata bercahaya ting ting ting!

Apa benda saya cakap dengan Tuan AA tu? Kejap lagi kita tengok ye.

Dua tiga minggu selepas itu…

Tuan AA jumpa saya dengan semangat dan gembira tersenyum girang riang gembira cakap:
“Memang berkesan la trik tu! Terus prospek tak komplen dah pasal harga. Senang je saya close diorang.”

Mahu tahu apa yang Tuan AA jawab kepada prospek apabila mereka komplen mahal dan bandingkan dengan harga lain yang kononnya lebih murah?

Read moreCara jawab prospek komplen mahal dan minta harga murah